Bipolars
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Bipolars

Fòrum sobre el Trastorn Bipolar de l'ABC

No estás conectado. Connectat o enregistrat

Dir la veritat? ¿Decir la verdad?

5 participantes

Ir abajo  Missatge [Pàgina 1 de 1]

marianita

Plata
Plata

Hola,

El meu marit és sargent i jo he estudiat la carrera de dret (no exerceixo). Ara bé, conduir sota efectes de determinades medicacions està tipificat al còdic penal actual (revisat fa poc). Això, lamentablemt és així. La majoria conduïm, però hem de saber a que ens podem atendre en cas que ens facin les proves en saliva o en sang, perquè ens parin o per accident.

Salutacions,

Marianita

2Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty conducció i medicació Dc Feb 03, 2016 9:50 pm

rosamaria

rosamaria
Admin

hola,
rellegiu aquesta informació...
no sembla ser un delicte

pel que fa a dir o no dir el que tens, forma part de la intimitat personal, penso que s'ha de ser responsable, si no estas be no condueixis, pero epr desgràcia això no és així, la majoria d'accidents son per l'alcohol o pel mòbil.
si nosaltres mateixos ens estigmatitzem, ho tenim malament

salutacions

http://revista.dgt.es/es/opinion/encuentros-digitales/2015/200150603encuentro-digital-sobre-drogas-juan-carlos.shtml#.VrJzwLLhDIW

marianita

Plata
Plata

Hola,

Treballo en un ambulatori i a diari trec decenes de receptes electròniques de pacients que prenen antidepressius, benzos, i antipsicòtics, entre altres medicacions. La qual cosa vol dir que si tothom digues la veritat quan es fa un reconeixement mèdic per obtenir el carnet de conduir o bé renovar-lo, gairebé ningú conduiria.

Ara bé, en el cas que la policia faci la prova en saliva o en sang perquè té indicis que aquesta persona ha pres qualsevol substància, droga, alcohol o fàrmacs, si dona positiu tindrà una responsabilitat civil (l'assegurança no la cubrirà) i tindrà una sanció o multa Penal d'aproximadament 600€.

Actualment estic tractada únicament amb 1200 de liti (que els controls no detecta i no hi ha sancions) Hi ha hagut temporades que he hagut de prendre altres tipos de psicofàrmacs com a antidepressius, antipsicòtics o benzos que són detectas per aquests testos i he conduït. Sempre he conduït, però repeteixo, la majoria de la població pren medicació amb la que no es pot conduir (perquè jo tret les receptes electròniques i ho veig) i condueix. Ningú diu res a l'hora de renovar el carnet malgrat que pugui comportar un problema greu en un moment donat.

Salutacions,

Marianita

4Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dc Abr 09, 2014 10:13 pm

rosamaria

rosamaria
Admin

home, en part tens raó, pero jo paretiexo de la base innocent clar, que si no et trobes be no condueixes.
quan se prenen segons kines medicacions no s'ha d'agafar el cotxe, jo mai ho he fet, pero en condicions normals, si.

hi ha molta gent que te prenen relaxant pels dolors i akests ki els controla? ningu, agafen el cotxe si lhan d 'agafar, son temeraris,
jo vaig tenir una companya que agafava el cotxe diariament i tenia una malaltia ke no se com es diu ara, que s'adormia sense adonar-se'n, i tant fresca

en fi, cadascu sap ke ha de fer, o hauria de saber-ho...

5Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dc Abr 09, 2014 8:12 pm

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Aviam... algú troba llògic que una persona amb tendència real a la somnolència per la medicació condueixi? D'això se'n diu posar en perill la teva vida i la dels demés. Vaja, això crec jo.

Si tens TB i portes informe favorable al reconeixement mèdic, el carnet te'l poden renovar com a qualsevol persona, per 10 anys. Això sí, té que ser com dic un informe favorable, on no hi hagi ingressos en com a mínim un any, cap contraindicació en la medicació per conduir, etc...

Molta gent, de la salut mental i d'altres tipus de patologies mèdiques no diuen res en els reconeixements i obtenen la renovació màxima, 10 anys. Ara, Déu no ho vulgui, algun dia tenen un problema conduint i com es comprovi que han enganyat a l'hora de renovar els pot caure un bon puro.

Com he dit abans... cadascú es lliure de decidir si dir o no dir la veritat. Ara cal veure si compensa. A mi em compensa dir la veritat  Smile 

6Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dl Abr 07, 2014 9:59 pm

rosamaria

rosamaria
Admin

amagar no amago, com fa 20 anys k prenc antidepressius, doncs, ho seguire dient, pero mai fare esment de l'etiqueta que m'han posat, i menys ara k estic millor ke aban.porto 5 anys estable, diferent seria si tinguesmolts ingressos o alts i baixos.
si volen, se'n podenassabentar per la seguretat social, doncs ja van fir ke potser ho farien de retirar el carnet a qui estigues prenent medicacio psikiatrika..i a lells ki els kontrola??Evil or Very Mad Evil or Very Mad en fi tot son opinions

k vols dir ke te'l renoven per 10 anys? i si no es favorable, ke estas passant una crisi vols dir? ..NO TE'L RENOVEN?? Rolling Eyes 

7Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dl Abr 07, 2014 10:23 am

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

La llibertat de cadascú està per sobre de tot. Però amagar informació en el reconeixement per obtenir certs permisos (conducció, armes, etc) té pros i contres. Crec que s'ha de valorar bé i veure si compensa. Personalment opino que amb la veritat vas a tot arreu.

I la resta què????????????

Us veig molt calladets eh!!!!!!!!!!!!!

Wink 

8Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty holessss Dg Abr 06, 2014 12:24 am

rosamaria

rosamaria
Admin

no sabia aixo del carnet,a mi ja mha caducat,l he de renovar, pero no penso dir res de res..talcom fan ells amb nosaltres,ke els importa la nostra vida, tot son prohibicions,el que han de fer es millorar el sistema sanitari, sobretot el psiquiatric, ala

d¡altra banda jo no ho dic mai a ningu a no ser que tingui molta confiança,un familiar o amic intim,
ni ngu n'ha de fer res, molta gent no diu res de la seva vida,no em considero dins d'un armari, a la meva edat, passo...no surtiria de qualsevol armari a no se que se'm notés o fos vital

9Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dj Abr 03, 2014 7:36 pm

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Sabeu que, per exemple, en el carnet de conduir les persones que tenim transtorn bipolar i aportem informe favorable...

... ens el poden renovar per 10 ANYS?

Wink

A cuidar-se

10Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dc Abr 02, 2014 10:33 am

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Ups, se m'oblidava una coseta!

Irene, en el tema laboral ni te cuento!

Apa, ja està  Razz 

11Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dc Abr 02, 2014 10:29 am

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Irene, en el teu cas ho veig com un clar exemple de "no sortir de l'armari", totalment comprensible en el teu cas degut a la encara existent estigmatització (jo personalment veig que va a menys, insisteixo, jo).

Més opinions!  cyclops 

12Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dc Abr 02, 2014 5:18 am

Irene

Irene
Diamant
Diamant

Hola!
A la feina mai ho he dit, només faltaria. La meva feina és de cara al públic. Si algun company ho sapigués...
El que se'm nota és la tremolor a les mans. És molt incòmode. Ja fa anys que el pateixo.
Salut i peles!!! Wink 

13Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dt Abr 01, 2014 5:21 pm

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

A tu neueters, tu si que tens paciència Wink

I els demés què? Que veig que molta gent mira però no diu res...

Heu tocat el tema personal, familiar... jo voldria veure també el laboral, obtenció de permisos/llicències...

Som tot ulls!  cyclops 

14Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dt Abr 01, 2014 1:48 pm

neueters

Diamant
Diamant

HOla

Vaja feineta t'han fet Irene!!!!!

Dir-ho o no d'r-ho és i ha de ser una qüestió personal. Ningú pot decidir per tu.

Ara bé, jo no m'enfado.

Mon germà tenia un amic que patia Trastorn Esquizoafectiu de tipus bipolar. Anava de recaiguda en recaiguda i justament aquella temporada s'ho estava passant molt malament.

Venia a casa de vegades. I mira, li van dir: "mira la Neus, també té Trastorn Bipolar, i mira, ha anat a la universitat, i treballa". I aquella època jo em trobava molt bé, la veritat.

Mon germà em va dir "li hauries d'haver vist la cara quan li vaig dir, es va entusiasmar, deia: i treballa, i ha pogut estudiar??????".

I li va fer molt bé, imagino...

I ara, recentment, mon cosí em va demanar si li podia donar el meu telèfon a un amic seu que s'ho estava passant molt malament... Em deia que que "potser jo l'entrendria millor"... I jo encantada. I a mon cosí li a dir ma mare i tampoc m'havia demanat pas permís. Però en fi, que aquest noi un dia em va trucar i alguna cosa bona deuria passar perquè va venir a la Sedeta i li va agradar. I ara crec que tinc un nou company per a poder fer moltes coses, amb el límit del que vulguem nosaltres mateixos.

Per això, ha sigut per mi una cosa d'utilitat "sortir de l'armari", perquè si he pogut ajudar algú ha valgut la pena.

Fin del rollo

Ah, i gràcies Dinàvian, per la paciència d'anar traduint. Jo vaig més passota jejeje. Hi ha google translator gratis renoi!!!

Un petonas a tothom i espero que us serveixi.

15Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dt Abr 01, 2014 12:10 pm

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Muy bien Irene.

Y los demás, ¿qué opináis?

16Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Re: Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dl Mar 31, 2014 8:56 pm

Irene

Irene
Diamant
Diamant

Yo, de momento, sólo lo he dicho a mi familia política más directa (suegros, cuñado y novia) y a mis padrinos. Mi madre se ha encargado de que un sector de mi familia lejana ya lo sepan (?) y mi suegra también se haya ido de la lengua, sin consultarme. Esto es lo que más me ha dolido, decirlo sin tenerme en cuenta. Yo debo ser la dueña. Sólo faltaría.
Salut i peles!!! Wink 

17Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Empty Dir la veritat? ¿Decir la verdad? Dl Mar 31, 2014 3:19 pm

Dinavian

Dinavian
Plata
Plata

Companys/es

A ningú li agrada dir que tens TB en un reconeixement mèdic, a mi almenys no, i menys en determinats casos com en el del carnet de conduir, la feina...

Què penseu? Dir o no dir la veritat?

Mulleu-vos! Wink

Compañeros/as

A nadie le gusta decir que tienes TB en un reconocimiento médico, a mi al menos no, y menos en determinados casos como en el del carnet de conducir, el trabajo...

¿Qué pensáis? ¿Decir o no decir la verdad?

¡Mojaros! Wink

Contenido patrocinado

Tornar a dalt  Missatge [Pàgina 1 de 1]

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum