Bipolars
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Bipolars

Fòrum sobre el Trastorn Bipolar de l'ABC


No estás conectado. Connectat o enregistrat

La Estupidez

+2
Irene
Manel
6 participantes

Ir abajo  Missatge [Pàgina 1 de 1]

1La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dl Maig 19, 2014 6:25 am

neueters


Diamant
Diamant

Esteu tranquils.
Ja hem parlat la conxinxina i jo per missatge privat.

Normalment cal deixar les converses en públic perquè és la manera d'ajudar a més gent, però bé, aquesta ha sigut una excepció.

Hem quedat que ella mateixa obrirà un tema nou sobre l'autoestima, que és vertaderament cap on estava derivant.

Endavant, quan estiguis preparada.


Atentament

N

2La Estupidez Empty Re: La Estupidez Ds Maig 17, 2014 10:49 pm

rosamaria

rosamaria
Admin

HOLA CONXINXINA

Ho t'hem de perdonar res, aquest es el lloc ideal i idoni per tal d'escriure com et sents, que penses.
sentir-te malaament després d'un ingrés, segons la meva experiència, és part del procés de recuperació, aixi com sentir-se aixafat i amb l'autoestima baixa.
És molt lloable i bo per a tu que tinguis esma d'escriure al forum; jo mai ho faig quan estic a mig gas.
Personalment me n'alegro que hagis tornat, però igual com escriu la companya neueters, hauries de parlar amb el teu psiquiatre o piscòleg de les teves angoixes,ells sabran molt com ajudar-te, et coneixen millor.
No et culpis de res, ni dhaver o no tingut parella, aixo no es un barem de res, no necessitem crosses per viure, ens tenim a nosaltres mateixos, malament rai si sempre hem de dependre d'algú altre per viure i sentir nos satisfets.


Quant tinguis més ànims, ens agradarà que ens vinguis a veure.
Pel que fa a sentir-se mes intel.ligent en època de crisi, crec que si,evidentment l'eufòria et fa sentir omnipotent, la de depressió ens fa sentir un pèl "poca cosa".

Espero que estiguis millor, diga'ns alguna cosa, t'esperem aqui!!

salut




3La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dc Maig 14, 2014 8:48 am

neueters


Diamant
Diamant

Hola conxinxina

Em sap molt de greu tot els que ens expliques.

De tota manera no t'has de disculpar perquè aquest forum és l'espai idoni per resoldre dubtes i compartir experiències.

Crec sincerament que jo no sóc la persona adequada per donar-te consells però sí penso, fermament, que et convindria una teràpia psicològica especialitzada, si és que no l'estàs fent, ja.

No tinc prou informació sobre tu per saber si tens un estil de vida adequats i un bon control i gestió de l'estrés, a més d'una correcta adherència al tractament farmacològic. Totes tres coses són importants.

La salut és el pilar fonamental, després venen els estudis, les parelles, els amics... I com molt bé dius, tens una familia i una infraestructura ideal que et permet ocupar-te en el treball de millora de la teva salut.

Ara bé, això que "altres persones estan pitjor que tu" és sempre relatiu. El patiment que una situació li pot ocasionar a una persona o a una altra moltes vegades no es pot calibrar pel "motiu objectiu". Com et deia, és la forma de gestionar l'estrès i les emocions. Hi ha qui diu, i hi estic d'acord "que no és el que ens passa, sino el que ens expliquem a nosaltres mateixos que ens passa".

Sobre un ser estupid o intel.ligent, tampoc és tan fàcil perquè ser intel.ligent no vol dir tenir molts estudis, aprendre ràpid, tenir molta memòria, tenir bones ideesi creativitat... Hi ha la intel.ligència emocional que cada dia es demostra que té més importància... I recordo que vaig estudiar aquest tema a l'institut i una de les teories, davant la observació que un ximpanzé es va fer servir d'un pal per arribar al plàtan, que era intel.ligent perquè "s'adaptava al medi", resolent un problema amb una eina...

Espero que t'animi que et digui que penso que SI ho estàs fent bé en el moment que valores el que tens i has acudit, de tots els milers de recursos que hi ha d'haver a internet, a aquest espai de debat, perquè alguna cosa t'ha fet veure que això és fiable. I això està molt bé. També ets humild perquè respectes aquest espai i els usuaris, no deixant que la teva negativitat carregui contra tot i tots, i també intentant posar-te al lloc de moltes persones que ho passen malament al món, on demostres generositat.

Ara bé, cal que no siguis tant dura amb tu mateixa. És per això que crec que necessites una ajuda professional, que et doni les eines per treballar el teu estat emocional, et doni respostes, t'ajudi en el camí. Solucionar el que deies que "no sé, i no sé on preguntar".

I quan estiguis preparada, t'animo a que vinguis a veure'ns als companys de l'associació, persones que portem molts anys amb la malaltia de companya i que tenim les nostres experiències negatives però també les eines i estratègies per tenir el tema controlat i una vida prou plena i feliç.

Mentrestant, aquí estarem, alguns dies més encertats i alguns dies una mica menys,perquè equivocar-se no vol dir ser estúpid. Qui no actua difícilment s'equivocarà però tampoc encertarà, es quedarà igual, o pitjor, amb la frustració i el problema sense resoldre, però intentar-ho pot tenir un bon premi que seria trobar la solució!!!

Atentament

Neus

4La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dt Maig 13, 2014 5:46 pm

conxinxina


Plata
Plata

Hem considero la persona mes estupida que conec.

He estat ingressada unsmesos i per aixo no he escrit mes.

Ja tinc casi 20 anys i no he fet res a la vida.

Hem sento desconcentrada, aturdida, molt tonta. Tinc molt baixa autoestima. He tingut una crisis mixta. i jo no em sentia llesta sino ofesa i irritada tota la estona. No podia dormir i sempre hem feia mal el cap.

Amb molta medicació ma'n abaixat i ara soc una depressiba, tonta i inutil, que no tinc res. Ni he tingut una parella mail, ni he acabat els estudis.

Us envejo (pero us dessitjo el millor) perque esteu be, i feu reflexions i aportacions molt bones, pero jo estic molt desanimada

Ho sento que potser no es el lloc. Pero dieu sobre la inteligencia i la estupidessa. I jo penso que o soc estupida o no en se de viure. No se que fer. Em sento malament. Ho sento perque necessitava explicar totes aquestes coses. pero no us preocupeu, que la meva familia m'estima molt, em sento molt apollada per ella. I soc consient de la sort que es. I que a mi no em falta un llit, un sostre, un plat a taula, que hi ha persones que no tenen aixo, i que tenen desgracies pitjors que la meva, que lis falta una part del cos o han perdut l'home o la dona o un fill o que un terratremos o un sunami ha escombrat la seva casa...

Perdoneu: sobre el tema que es parla. El meu cas: jo no em sento llesta quan tinc mania, quan estic deprimida em sento tan angoixada i desamparada que ni penso en pensar si soc tonta o llesta i quan estic normal com ara, si es pot dir que ara estic normal, crec que mo munto molt malament o tinc mala sort o soc tonta o no se el que he de saber ni a on preguntaro.

perdoneu i gracies

5La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dg Maig 11, 2014 6:49 pm

juancar70


Plata
Plata

Hola companys


Què dir:

1. Em sento identificat amb el que diu la neueters sobre la grandiloqüència que un té quan està pujat, en el meu cas...

2. No anava a dir res sobre que a mi també em passa que em sento superdotat perquè sincerament pensava que no ho podia dir millor que la neueters. I clar, ho veia una tonteria contestar. Ho he llegit, m'ha agradat, ja està. Però és veritat, aquest fòrum és una oportunitat de participació, debat, intercanvi... Que en el meu cas és la única que tinc..

3. He llegit l'article de la piràmide del voluntariat i la recuperació citat al blog d'activament. I també em va agradar. M'encanten tots els articles que hi he llegit. Són boníssims. Espero impacient l'article dels fòrums. I també que t'animis neueters a proposar un sobre aquesta dicotomia plantejada "estupidesa-intel.ligència".


Moltes gràcies

6La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dg Maig 11, 2014 6:29 pm

neueters


Diamant
Diamant

Hola de nuevo Manel

Antes de nada decirte que estoy un poco roja...

Luego, agradecerte, de veras, que hayas vuelto a aportar después de algunas semanas. Me complace mucho tenerte como un usuario tan activo que le da un dinamismo espectacular al foro.

Finalmente, decirte que esta mañana cuando escribía mi reflexión lo hacía con la incomodidad del tren y de un smartphone con las letras pequeñas etc. Ahora creo que me tomaré un tiempo para reescribir mi redactado, con el estilo adecuado (sustituyendo la palabra "cagada" por ejemplo) y el orden de las ideas correcto. Me gustaría publicarlo en un sitio de total admiración para mi que Ies el blog de los amigos de la asociación Activament.

Nada más de momento, gracias a ti, de verdad, es por mensajes de usuarios como tú que dan ganas de continuar y dar lo mejor!!!!

Saludos

El año pasado publiqué uno, sobre el voluntariado y la recuperación. Recientemente mandé otro, precisamente sobre los foros virtuales como alternativa, que será publicado en breve. Puede que el nuevo informe merezca estar ahí, quizás, después del verano. Digo" merezca" porque todo lo que leas allí es calidad 100x100

7La Estupidez Empty Manía e inteligencia Dg Maig 11, 2014 8:15 am

Manel

Manel
Or
Or

Excelente reflexión, neueters; vas muchísimo más allá de la mera simplificación que expuse en mi primera reflexión. De hecho, ahora que la he releído después de algún tiempo, mi reflexión me parece incluso más que falible.

Los puntos que expones son novedosos para mí. No los había contemplado desde esa perspectiva y, la verdad que me siento identificado, en mis propias actitudes y comportamientos, con muchos de los argumentos que has expuesto.

Gracias por tu magnífica reflexión.

8La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dg Maig 11, 2014 6:19 am

neueters


Diamant
Diamant

Hola
Voy a aportar mi teoría:

Estar en hipomanía o en euforia no implica que sean más inteligente. Nos sentimos así por la seguridad en uno mismo que suele ir acompañada.

Cuando intento hablar en inglés, si estoy cohibida e insegura por lo que sea (me da vergüenza que me oigan compañeros) lo haré fatal y usaré el 5×100 de mis conocimientos... En cambio, si "domino" la situación,me siento relajad y Segura, lo hago bien, me sorprendo a veces.

¿Sé más inglés hipomaníaca? Creo que no. Simplemente me siento bien, comunicativa, y de las ganas de hacerme entender la gente puede quedar admirada.


Es más, no sólo no eres/demuestras ser más "inteligente" sino todo lo contrario, en el mejor de los casos, cuando no un/a verborreico/a prepotente y sabiondo y con una desmesurada "perspicacia" rozando o atravesando directamente la paranoia en las concusiones expuestas.

Y no sólo eso. Por mi experiencia, os digo, aún con algo de refunfuñamiento, que participé en un estudio en el clínico unos años atrás en un "in subiendo". Hubo un "test de inteligencia" en el que saqué una nota muy mediocre para lo que yo esperaba, pues me creía realmente superdotada. Y la realidad es que me faltaba la concentración constantemente de lo sobreestimulada que iba y lo magnífico y falso sencillo que lo veía todo...

Finalmente, en esta fase de la enfermedad la actividad se incrementa y eso es un hecho. Entonces, aunque aumente la probabilidad de hacer "cagadas", porel factor que comentaba de la distraibilidad, también es cierto que hay seguridad (con el peligro de la temeridad), y bien, si se confabula alguna variable positiva más, está la probabilidad de hacer algo "no-cagada".
O sea, si se hacen gran cantidad de cosas alguna puede ser "genial" pero me gustaría ver el respectivo gráfico, cuál es el peso específico y la relación genialidades respecto desastres.

Cada "genio loco" debe tener un buen arsenal de desastres herencia de sus fases altas... lo cual implica que no hayan trascendido y sólamente de ver las buenas obras alguien asocie genialidad y euforia.

Hasta aquí mi reflexión.

9La Estupidez Empty El "don". Ds Feb 01, 2014 9:52 am

Manel

Manel
Or
Or

Hola Irene y gracias por leer y comentar mi post.

Cuando se me ocurrió esta idea, no estaba pensando en nadie en concreto. La idea que me pasó por la cabeza era que mucha gente considera la bipolaridad como un don, incluso nombran a grandes pintores, escritores etc. para demostrar esta teoría. Lo que yo pienso es que estos famosos con bipolaridad, probablemente ya tenían algún tipo de inteligencia, además de la bipolaridad, y es la bipolaridad la que acentúa esa inteligencia.

En cuanto a la estupidez, la imagen que me vino a la cabeza fue durante un ingreso que tuve. Resulta que mientras yo estuve ingresado, coincidí con varias personas que estaban en polo marcadamente maníaco y, realmente, me parecían marcadamente estúpidos al mismo tiempo.

Por cierto, ya que me lo preguntas, el más estúpido de los maníacos que vi en el psiquiátrico probablemente estará en la cárcel, por lo que pude entender. Así espero haber contestado a tu pregunta.

Saludos.

10La Estupidez Empty Re: La Estupidez Dv Gen 31, 2014 8:43 pm

Irene

Irene
Diamant
Diamant

Manel, no sé si esta regla de tres se cumple, pero explícanos qué ha pasado con el/la estúpid@, jiji

11La Estupidez Empty La Estupidez Dv Gen 31, 2014 11:49 am

Manel

Manel
Or
Or

Hola compañeros.

Sigo pensando que hay poca participación en este foro. Tendríamos que animarnos y colaborar un poco más. Llamemos a la "Inspiración", seguro que nos ayudará a ser más creativos e ingeniosos.

Pues bien: Pienso que una persona con trastorno bipolar, no es más inteligente por su bipolaridad, pero también pienso que una persona que ya es inteligente, puede ver exacerbada o acentuada esa inteligencia en las fases maníacas o hipomaníacas de la enfermedad, de ahí la especial creatividad, ingenio, etc.

En cambio, una persona con algún grado de estupidez, que las hay, puede ver ese grado de estupidez acentuado o exacerbado por un trastorno bipolar. ¿Qué opináis?

Saludos y ánimo.

Contenido patrocinado



Tornar a dalt  Missatge [Pàgina 1 de 1]

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum